5 porcji warzyw i owoców dziennie


Aktualności | 31 10 2009

Do takich porcji zaliczane są jedynie świeże owoce i warzywa, ewentualnie konserwowane (poprzez zamrożenie lub ususzenie). Zawartość tłuszczu nie powinna przekraczać 3 g na 100 g a zawartość cukru nie powinna być wyższa niż 30% owoca wyjściowego. Jako porcja owoców wliczany jest również sok owocowy.

Zdrowe i zarazem smaczne śniadanie mogłoby wyglądać np. tak: niskotłuszczowy jogurt polany na müsli, posypane jagodami albo truskawkami, obok szklanka świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego. Obok koszyka z bułkami pełnoziarnistymi stoi niskosłodzony dżem brzoskwiniowy, zaraz tuż obok talerza obłożonego serem z pokrojonym i poukładanym ogórkiem i pomidorem. Obiad można przedstawić równie kolorowo. Zapiekanka brokułowa, do tego kapusta kiszona z marchewką, przypiekana cukinia i faszerowane papryczki. Między głównymi posiłkami śmiało można przegryźć jabłko, banana czy marchewkę. Kolacja również nie powinna odbywać się bez warzyw, lekkostrawna surówka nadaje się do tego idealnie.

W przygotowywaniu posiłków powinniśmy zważać na ich źródło pochodzenia i sposób ich przyrządzania. Odpowiednio gotując warzywa i przyrządzając owoce będziemy cieszyć się naszym zdrowiem długimi latami.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 7.1/10 (13 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 2 votes)
5 porcji warzyw i owoców dziennie, 7.1 out of 10 based on 13 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , ,

4 komentarzy

  1. Lukas - moja borówka says:

    A ja polecam szczególnie owoce borówek amerykańskich. Są bardzo zdrowe i wyśmienicie smakują.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Marcin says:

    A ja najbardziej lubie pomarańcze

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. beata says:

    a ja lubie różne warzywa i owoce dla tego jestem szczupła i to bardzo

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Bob says:

    Od 20 lat na śniadanie: 1/4 banana, 1/2 kiwi lub 2-3 kostki pomarańczy, 1 jabłko zalane 0,5 dcl sokiem grepfrutowym (zestaw ooców zmieniam wg pory roku.Nie należy owoców mieszać z węglowodanami. Drugie śniadanie szklanka kefiru,jogurtu lub maślanki. Na obiad drób lub ryba z jarzyną bez ziemniaków-podwieczorek mała czarna -preso, nie rozpuszczalna… i keks, odczau do czasu ciastko. Kolacja na zmianę twarożek, ser twardy, ryba wędzona (makrela, szproty)szynka przeważnie drobiowa z ciemnym (litewskim) lub razowym chlebem i jarzyną. Sporadycznie jajecznica na oliwie. Niestety do snu zjadam 2 kostki czekolady lub cukierek toffi… i cały wysiłek idzie na marne, ale waga się utrzymuje w normie. Hej.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.