Efekt jojo


Diety | 31 10 2009

Bardzo często zdarza się, że niedługo po skończeniu diety, zgubione kilogramy powracają niekiedy ze wzmożoną siłą. Organizm ludzki jest tak skonstruowany, że podczas trwania diety, kiedy wiele składników pokarmowych dostarczanych jest w małych ilościach, uczy się obchodzić z nimi oszczędnie efektywnie nimi zarządzając. Po skończonej diecie, kiedy często wraca się do dawnych nawyków żywieniowych oraz dużych ilości spożywanych posiłków, organizm odpowiednio reaguje na zmiany, magazynując nadmiar kalorii w postaci tkanki tłuszczowej. Z reguły w tym czasie przybiera się najczęściej na wadze.

Kilka wskazówek jak ominąć efekt jojo.

Podczas odchudzania, zaleca się stopniowe zrzucanie kilogramów, w ten sposób organizm przestawia się na mniejsze zapotrzebowanie w kalorie, a i nasza skóra pozostanie długo elastyczna i jędrna. Odchudzanie rozłożone w dłuższym czasie przyzwyczai organizm do tego stopnia, że nawet spożycie potężnego posiłku nie wpłynie na figurę.

Głodówki również zaleca się porzucić, gdyż istnieje ryzyko zachwiania procesów przemiany materii. Należy regularnie spożywać wszystkie posiłki w przeciwnym razie organizm przyjmuje niewystarczające ilości składników odżywczych co wywołuje często komplikacje zdrowotne.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 4.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Efekt jojo, 4.0 out of 10 based on 2 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.