Diety – porady dietetyczne


Diety | 31 10 2009

Stosując się do zaleceń wybranej diety, nie zaszkodzi wesprzeć się cennymi wskazówkami. Należy je jednak przestrzegać w ramach zdrowego rozsądku, aby sobie nie zaszkodzić.
Na uwadze powinno się mieć fakt, że diety powinny mieć na celu zaopatrywanie organizmu we wszystkie niezbędne do życia składniki odżywcze. Zazwyczaj ogranicza się spożywanie produktów bogatych w tłuszcz czy węglowodany, jednak nigdy nie powinno się ich zupełnie skreślać z jadłospisu.

Najważniejsze porady dietetyczne

  • Trzymanie danej diety oznacza gruntowną zmianę nawyków żywieniowych. Należy zmniejszyć ilość spożywanych tłuszczy i zwiększyć ilość owoców i warzyw.
  • Bilans spożywanych kalorii czyli energii należy mieć zawsze na uwadze. Zrzucenie zbędnych kilogramów nie jest możliwe przy dodatnim bilansie energii – bardzo ważna wskazówka!
  • 5 porcji warzyw i owoców dziennie dostarczają podczas diet potrzebne witaminy i składniki mineralne
  • Nawet słodycze są od czasu do czasu wskazane. Również tu się liczy główna zasada – jedzenie ze smakiem ale z umiarem.
  • W budowie własnego jadłospisu pomocna jest piramida odżywiania.
  • Każdy kto chce pozbyć się zbędnego balastu, powinien pić wystarczające ilości płynów. Minimum 2 litry dziennie. Najlepiej w postaci wody mineralnej, herbat czy soków bez dodatku cukru.
VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 4.0/10 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 1 vote)
Diety - porady dietetyczne, 4.0 out of 10 based on 6 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , ,

5 komentarzy

  1. hermes8 says:

    dieta rozdzielna i wszystko jasne. one and only ;-)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Baśka says:

    Najlepsza dieta jaką znam to dieta strukturalna, a próbowałam już wielu.Jest przede wszystkim zdrowa i bez żadnych efektów ubocznych typu jo-jo czy wypadające włosy.Z jadłospisami dużo cennych porad i wskazówek dr Bardadyna.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. EwaC says:

    najskuteczniejsza dieta, to mniej jeśc ;) jeśli mamy problem z podjadaniem, warto przestawić się na zdrowe przekąski.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Klaudia says:

    Mam 14 lat, wzrost ok. 173 i waże 54kg czy to dużo?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Justyna says:

    Rady konkretne i dosyć znane osobom, które interesują się zdrowym odżywianiem;-) do listy dodałaby produkty, które są bardzo zdrowe: jagody goji, nasiona chia, ostropest, jarmuż, czarnuszka, czystek, błonnik witalny, acai, quinoa można z nich robić smaczne przekąski, które dostarczają mnóstwo substancji odżywczych, można je kupić przez internet lub w sklepach ze zdrową żywnością

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Leave a Reply to Justyna

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.