Nadwaga – porady żywieniowe


Nadwaga | 31 10 2009

Niezależnie od tego jaką dietę stosujemy, powinniśmy stosować się do kilku podstawowych zasad żywieniowych. W ten sposób unikniemy nieprzyjemnych momentów patrząc następnym razem w lustro czy stając na wadze
Nadmiar spożywanej energii w postaci tłuszczy może okazać się na dłuższą metę zgubne. Przy lekkiej nadwadze (BMI = 25 – 30), kiedy czujemy się swobodnie i zdrowo, a wyniki lekarskie mogą to potwierdzić, odchudzanie nie jest niezbędne. Dla niektórych “pełna” sylwetka może okazać się nawet bardziej atrakcyjna.

Niekiedy jednak, szczególnie przy odziedziczonych uwarunkowaniach, nadwaga może przyczyniać się do zaburzeń przemiany materii czy też zwiększenia ryzyka zachorowań na cukrzycę czy nadciśnienie. Często jest również podawana jako przyczyna zawału serca, wylewu a nawet raka.

Tłuszcz jest mocno skoncentrowanym źródłem energii. Osoby spożywające więcej tłuszczu niż go spalają – tyją. Nadmiar tłuszczu składowany jest w ciele n. p. w okolicach bioder, brzucha czy wątroby. Odżywianie niskotłuszczowe nie oznacza głodzenia się czy też stosowania morderczych diet. Przeciwnie: kluczem do sukcesu jest wprowadzenie odmiany do codziennego jadłospisu, jedzenie ze smakiem i przyjemność czerpana z jedzenia, najadając się przy tym do syta. Kanapka | Zdrowe odżywianie | Zdrowe życieSekret tkwi w odpowiednim doborze i przyrządzeniu poszczególnych produktów spożywczych. Każdy, kto je w dużych ilościach warzywa i owoce (większość na surowo), produkty zbożowe i w niewielkich ilościach chude produkty zwierzęce – jest na dobrej drodze aby zmienić na dobre niejednokrotnie naganne nawyki żywieniowe.

10 wskazówek do lżejszego jedzenia

1. Spożywajmy w większości roślinne produkty spożywcze takie jak owoce i warzywa oraz produkty zbożowe. Ich zdecydowana większość zawiera minimalne ilości tłuszczu bądź wcale. Wyjątek stanowią orzechy.

2. Przyrządzajmy potrawy ze świeżych składników. Dania gotowe, sosy czy zupy zawierają najczęściej duże ilości tłuszczu. Czytajmy skład produktów i wybierajmy te z najmniejszą zawartością tłuszczy.

3. Wybierajmy chude mięsa i drób, niskotłuszczową kiełbasę, mleko i produkty mleczne. Zwracajmy uwagę na podawaną na opakowaniach zawartość tłuszczu.

4. Do smarowania kanapek używajmy twarożku, musztardy czy śmietany.

5. Przy mięsach i rybach odcinajmy tłuste miejsca.

6. Przyrządzajmy w większości kanapki wegetariańskie, n. p. z pomidorami, rzodkiewką, ogórkiem czy chrzanem.

7. Obchodźmy się oszczędnie z tłuszczem podczas przyrządzania posiłków. Naczynia z powłoką teflonową doskonale radzą sobie z niewielką ilością tłuszczu.

8. Do przyrządzania sałatek używajmy niewielkiej ilości oleju. Zamiast majonezu świetnie nadają się jogurt, twaróg, mleko czy śmietana.

9. Przyrządzajmy sosy na mleku lub ze zmiksowanych warzyw n. p. pomidorów, brokuł czy marchwi.

10. Zamiast smażonych ziemniaków, placków ziemniaczanych czy frytek, jedzmy ziemniaki gotowane lub pieczone.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 8.3/10 (38 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 5 votes)
Nadwaga - porady żywieniowe, 8.3 out of 10 based on 38 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , ,

13 komentarzy

  1. aga says:

    zamiast chipów i tuczących przekąsek warto sięgnąć po suszone owoce lub orzechy
    zdrowe i pełne witamin sprawią, że mniej będziemy się objadać.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Pola says:

    I zamiana kawy z tłustą śmietanką na yerba mate, zdrowiej i kalorii mniej:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Kasia says:

    Zielona i czerwona herbata :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. ula says:

    to wszystko jest bardzo ciekawe,ale po rzuceniu papierosów chyba nie do końca pomaga

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Anna says:

    Moja nadwaga męża również, zniknęła jak zmieniłam sposób gotowania. Tak jak w artykule podstawa to warzywa chude mieso, posiłki gotowane z tym że ja gotuje na parze. Od czasu do czasu robię coś smażonego z tym ze wykorzystuje do tego patelnię z dnem groszkowym co za tym idzie nie używam tłuszczu.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Agnieszka says:

    Bardzo ciekawe rady ;) dzięki :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. aniao says:

    przy odchudaniu pamietajmy o białku,inaczej w pierwszej kolejnosci zamiast tkanki tłuszczowej stracimy mięsnie :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. Laptim says:

    Widzę że artykuł bardziej skupia się na minimalizacji tłuszczów. Moim zdaniem ważnym jest ograniczenie węglowodanów.


    Pozdrawiam
    http://laptim.pl

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. MZC says:

    Witam!
    Niestety nie mogę się zgodzić z tym co jest tutaj napisane. Sam jestem tego dobrym przykładem. Korzystając z tej, tzw. zdrowej beztłuszczowej diety… stałem w miejscu na 88kg przy 172cm wzrostu. Byłem bardzo rygorystyczny zresztą i wykonywałem 5 razy w tygodniu godzinne wysiłki aerobowe.
    Później wyeliminowałem produkty wysokocukrogenne i zmniejszyłem wyrzuty insuliny we krwi. W przeciągu miesiąca straciłem 8kg. Kolejne 7kg schodziło przez kolejne pół roku, ale stale szło w dół. Polecam zapoznać się z dietami wysokotłuszczowymi i procesami metabolicznymi cukrów i tłuszczów.
    —-
    Pozdrawiam

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. HALLUXMED says:

    Zgadzam się z poradami żywieniowymi, ale z wymienionymi skutkami spożywania tłustego jedzenia trudno się zgadzać. O ile zachowuje się jakiś względny umiar w jedzenie tłuszczów to rak wątroby czy zawał jest mało prawdopodobny, bynajmniej nie jest skutkiem jedzenia tłustych potraw.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  11. piperinemax.pl says:

    Jednak jest racja w tym że umiar i kontrola nad ilością spożywanego tłuszczu nie będzie miało zgubnego działania na nasz organizm. We wszystkim trzeba mieć umiar nawet w zdrowym żywieniu. Tak co do porad są mega ciekawe, na pewno z nich skorzystam ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. Karolina says:

    Bardzo przydatny wpis :) Przed wakacjami czeka mnie ciężka praca.. ale będę konsekwentna :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. Derma Clinica says:

    Najlepiej wybrać się do specjalisty i nie robić niczego na własną rękę, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynacie interesować się zdrowym odżywianiem.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.