Olej z siemienia lnianego


Oleje | 23 01 2011

Olej z siemienia lnianego ma żółtawy kolor oraz charakterystyczny gorzkawy smak. Ze względu na ogromne ilości zawartych w nim kwasów linolenowych (omega-3), olej z siemienia lnianego zaliczany jest do najzdrowszych olejów tłoczonych na zimno. Spożywanie oleju z siemienia lnianego pozytywnie wpływa na wygląd paznokci, siłę włosów oraz wygląd skóry. Zbawienny wpływ oleju z siemienia lnianego na nasze zdrowie jest wręcz niebywały, oto kilka interesujących faktów:

  • Regularne spożywanie oleju z siemienia lnianego może załagodzić nadwrażliwość na uczulenia czy alergie.
  • Olej z siemienia lnianego zapobiega arteriosklerozi, redukując w ten sposób ryzyko wystąpienia zawału czy ataku serca.
  • Olej z siemienia lnianego działa uspokajająco na nadpobudliwe dzieci.
  • Codzienne spożywanie oleju z siemienia lnianego obniża ciśnienie.
  • Olej z siemienia lnianego hamuje rozwój raka piersi.
  • Wprowadzenie oleju z siemienia lnianego do codziennej diety korzystnie wpływa na poziom cholesterolu we krwi, obniżając ryzyko wystąpienia chorób sercowych
  • Olej z siemienia lnianego chroni przed rakiem jelita grubego.
  • Olej z siemienia lnianego może zapobiegać cukrzycy a u osób chorych oraz regulować poziom cukru we krwi.
  • Olej z siemienia lnianego działa łagodząco na zapalenia.
  • Związki oleju z siemienia lnianego działają kojąco na problemy skórne.
  • Olej ten pomaga przy problemach z nerkami.
  • Olej z siemienia lnianego poprawia kondycję psychiczną oraz działa kojąco w przypadku depresji, schizofrenii czy stanów lękowych.
  • Siemię lniane działa kojąco w przypadkach przekwitania.

Olej z siemienia lnianego doskonale nadaje się do potraw zimnych, jak sałatek, surówek czy sera. Ze względu na wysoką zawartość kwasów linolenowych nie powinno się go podgrzewać. Olej ten można przechowywać w temperaturach pokojowych albo w miejscach chłodnych i ciemnych. Z powodu wysokiej zawartości wielokrotnie nienasyconych kwasów tłuszczowych należy go spożywć w dość krótkim czasie.

  • 10% nasyconych kwasów tłuszczowych: 6% kwas palmitinowy, 4% kwas stearynowy
  • 18% jednokrotnie nienasycone kwasy tłuszczowe: 18% kwas olejowy
  • 72% wielokrotnie nienasycone kwasy tłuszczowe: 14% kwas linolowy, 58% kwas linolenowy
VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 8.8/10 (26 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 5 votes)
Olej z siemienia lnianego, 8.8 out of 10 based on 26 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , , , ,

6 komentarzy

  1. mbur says:

    Od jakiegoś czasu wprowadziłam olej z siemienia lnianego do swojej diety i muszę przyznać, że stan mojej skóry i włosów się poprawił. Z naturalno.pl wyczytałam, że siemię lniane oddziałuje na nasz organizm jeszcze w wielu innych aspektach. A powyższy artykuł jeszcze bardziej poszerzył moją świadomość w tym zakresie. Niesamowite, jak w naturalny sposób możemy dbać o zdrowie!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 8.3/10 (3 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  2. sebastian says:

    ten olej to to samo jak olej lniany ?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. malgorzata says:

    witam ,,od 2 tygodni spozywam regularnie olej lnianny,bio omega 3,omega 6,miksuje z chudym twarogiem,zjadam czesc na sniadanie z owocami,2 czesc z zielenina na kolacjie,widze super efekty,,minely dokuczliwe bole brzucha,spadlam w ciagu 2 tygodni 4 kg,czuje sie swietnie,polecam

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Robros says:

    Bardzodobry olej, a niestety zapomniany. Sam na nowo odkryłem. Teraz testuję tez inne by się przekonać o ich walorach.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Monika says:

    Stosuję od niedawna w kuchni, odkryłem go na nowo dzięki olejom świata. Szkoda że tak dużo zapomnieliśmy z kuchni naszych przodków. Zdrowe oleje lniane czy rzepakowe z tłoczenia na zimno.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Joanna says:

    Ja stosuję oleje Global fit z rzepaku i lnu. Dużo czytałam na ich temat i wszędzie pisali, że mają dużo dobrych właściwości. Posiadają też certyfikat bio więc jestem pewna, że są zdrowe. To mój pierwszy krok do lepszego odżywiania i zrzucenia kilku kilogramów, trzymajcie kciuki :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.