Nasze skuteczne propozycje na odchudzanie: twister - teraz tylko 34zł. Wykręć zgrabną figurę!

Owoce w dietach niskowęglowodanowych


Owoce | 30 05 2011

Owoce słyną z dużych ilości fruktozy, czyli  łatwo przyswajanych węglowodanów. W dietach niskowęglowodanowych, gdzie liczy się całkowita ilość zjedzonych węglowodanów, można zjadać w ciągu dnia dowolną ilość owoców,  pamiętając jednak o prawidłowych godzinach spożywania (czyt. Jedz o czasie chudnij w pasie). Owoce o niższej zawartości cukru zawierają tyle samo zdrowych składników odżywczych oraz witamin,  ponadto są bogate w antyoksydanty i drugorzędne składniki roślinne. Poniższe zestawienie ułatwi rozróżnianie owoców ze względu na zawarte w nich ilości cukrów:

Owoce o najniższej zawartości cukru:

  • małe ilości cytryny lub limonki
  • rabarbar
  • maliny
  • jeżyny
  • żurawina

Owoce o średniej zawartości cukru:

  • truskawki
  • papaja
  • arbuz
  • brzoskwinie
  • nektaryny
  • borówki
  • melon kantalupa
  • melon
  • jabłka
  • morele
  • grapefruit

Owoce o wysokiej zawartości cukru:

  • śliwki
  • pomarańcze
  • kiwi
  • gruszki
  • ananas

Owoce o bardzo wysokiej zawartości cukru:

  • mandarynki
  • czereśnie
  • winogrono
  • granat
  • mango
  • figi
  • banan
  • suszone owoce (np. daktyle, figi, rodzynki, śliwki, morele suszone)

PAMIĘTAJ!

Dziennie zalecane jest spożywanie 5 porcji warzyw i owoców. Spożywanie ich jednak powinno być zgodne z mottem: „jedz o czasie chudnij w pasie”, gdzie zaleca się spożywanie węglowodanów do godziny 17. Po tej godzinie zaleca się spożywanie warzyw, białek oraz wysokiej jakości olei roślinnych.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 8.0/10 (22 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 6 votes)
Owoce w dietach niskowęglowodanowych, 8.0 out of 10 based on 22 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , , , ,

2 komentarzy

  1. Elżbieta says:

    Warto się kierować tymi wskazówkami, aby jeść owoce o niskiej zawartości cukru. Także cenna uwaga, aby nie jeść ich po godz 17.00

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  2. Lucyna says:

    Bardzo dziękuję za dużą porcję wiedzy ale proszę o uzupełnienie co z zawartością cukru w porzeczkach, agreście, jagodach, bo teraz są w sprzedaży. Pozdrawiam.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.