Buduj mięśnie z głową


Porady żywieniowe, Sport to zdrowie | 20 06 2011

Wzbudzają podziw, szacunek a niekiedy wręcz zazdrość – duże, mocne i zdrowe mięśnie to pożądany produkt, którego jakość zależy od ciężkiej pracy i niezbędnej wiedzy.

Zbudowanie zdrowej i atrakcyjnej muskulatury wymaga nie tylko dyscypliny i samozaparcia ale również cierpliwości i chęci samodoskonalenia. Pracując nad swoimi mięśniami słuchajmy własnego organizmu, reagujmy na jego potrzeby i zmiany w nim zachodzące.

Wybierz trening dla siebie

Odpowiednio dobrany trening siłowy w połączeniu z procesem regeneracji mięśni oraz prawidłowo skomponowaną dietą jest doskonałą pozycją wyjściową aby móc cieszyć się sylwetką atlety oraz końskim zdrowiem.

Trening siłowy możemy podzielić na 2 rodzaje:

  • trening siłowy rzeźbiący masę mięśniowa (ćwiczenie mniejszymi ciężarami, duża ilość powtórzeń)
  • trening siłowy zwiększający masę mięśniową (ćwiczenie większymi ciężarami z mniejszą ilością powtórzeń, stopniowe zwiększanie obciążenia podczas treningów)

Podczas budowania/kształtowania masy mięśniowej należy zachować umiar aby nie popaść w skrajność i problemy zdrowotne. Dbajmy o nasze stawy oraz ścięgna dobierając obciążenie odpowiednio do naszych możliwości.

Odpoczynek = Regeneracja

Pamiętajmy, że podczas podnoszenia ciężarów dochodzi do uszkodzenia włókien mięśniowych, które są następnie odbudowywane. Dbając o poprawną dietę i odpoczynek sprawiamy, że mięśnie staną się coraz większe i mocniejsze. Wiele osób ćwiczących nie zdaje sobie sprawy jak ważny jest odpoczynek i faza regeneracyjna mięśni. Czas odbudowania mięśni jest różny w zależności od partii mięśniowej którą obciążamy.

Przyjmuje się, że mięśnie mniejsze (triceps, biceps, brzuch) potrzebują ok. 24 godzin na regenerację. Przy odpowiedniej diecie możemy je zatem ćwiczyć praktycznie codziennie. Mięśnie większe (klatka piersiowa, grzbiet, plecy) potrzebują więcej czasu aby móc się odbudować, przyjmuje się, że czas regeneracji tych partii mięśniowych trwa od 48 do 72 godzin.

Aby budować masę mięśniowa potrzebujemy odpowiedniego budulca. Dowiedz się co jeść aby budować zdrową muskulaturę i cieszyć się nienagannym zdrowiem i siłą, czytaj dalej

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 9.5/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 2 votes)
Buduj mięśnie z głową, 9.5 out of 10 based on 4 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , , ,

1 komentarz

  1. dieta na mase says:

    Po prostu super nie wiem jak dziękować autorowi dzięki niemu udało mi się podejście treściwie do własnego organizmu.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.