Przez żołądek do mięśnia – naturalna suplementacja dla każdego


Porady żywieniowe, Sport to zdrowie | 27 06 2011

Zabłyśnij płaskim wyrzeźbionym brzuchem oraz imponującą muskulaturą! Oto kilka produktów spożywczych, których działanie doceni każdy dbający o smukłą i umięśnioną sylwetkę.

Imbir – ta typowa dla azjatyckiej kuchni przyprawa jest ceniona wśród sportowców nie tylko za wpływ na poprawę krążenia krwi ale również za jej transport do mięśni. Imbir przed siłownią zadba o zwiększoną wydajność.

Ananas - przy tworzeniu codziennego jadłospisu sportowca nie można zapomnieć o ananasie. Ananas słynie ze swoich ogromnych pokładów bromeliny, enzymu, który poprawia trawienie i zapobiega odwodnieniom. Ponadto świetnie wspomaga gospodarkę proteinową, odpowiedzialną za odbudowywanie mięśni.

Brokuły - rzadko doceniane a tak wartościowe! W 100 gramach znajdziecie 350 miligramów potasu, pomocnego przy długich i wyczerpujących treningach. Brokuły są również bogate w witaminę C, 115 mg na 100 g. Ta solidna porcja witaminy C zapobiega infekcjom i przygotowuje nas do treningu.

Fasola sojowa – 100 gram zawierają oszałamiające 37,5 gramów białka roślinnego złożonego z esencjonalnych aminokwasów, których organizm ludzki nie jest w stanie sam wyprodukować. Przyswajalność biologiczna jest również bardzo dobra i wynosi 84. Ważny dla każdego sportowca potas znajdziemy w fasoli sojowej pod dostatkiem - 1800 mg w 100 gramach!

Papaya – zawarty w papai enzym papaina dzieli białko na aminokwasy, które w dalszej kolejności budują masę mięśniową. Zwiększona w komórkach mięśniowych ilość aminokwasów zwiększa naszą wydajność fizyczną oraz wspiera procesy regeneracyjne. Doskonałego zastrzyku energii dostarczy nam: pokrojona w drobne kostki, doprawiona imbirem oraz wyciśniętą cytryną!

Indyk - pierś indyka zawiera w 100 gramach niespełna 1 gram tłuszczu i 24 gramy białka. Wraz z zawartą w niej witaminą B6 jest idealnym wyborem dla każdego sportowca wyczynowego. Sprawdź, ile kalorii ma indyk.

Wołowina - jej współczynnik biologicznego przyswajania wynosi 92 i tym samym dorównuję jajkom. W 100 gramach znajdziemy 21 gramów białka, które zadba o proces budowania mięśni po prawidłowym treningu siłowym.

Tuńczyk – 21 gram białka w 100 gramach tuńczyka czynią z niego świetnego dostawcę budulca. Organizm ludzki doskonale przetwarza białko tuńczyka zamieniając je w mięśnie. Współczynnik przyswajalności biologicznej na poziomie 92 mówi sam za siebie.

Mąka pszenna - jej wskaźnik przyswajalności biologicznej wynosi niespełna 60, w połączeniu z mlekiem wynosi jednak ponad 120! Mąka pszenna jest bogata w witaminę B6, która jest ważna w procesach przekształcania białek. Nic tylko wcinać naleśniki!

Pistacje - orzech pistacji wyróżnia się wysoką zawartością białka (20 gram w 100 gramach) oraz sporą ilością potasu, niezbędnego przy długotrwałym wysiłku (1020 mg na 100 gram). Ponadto zawierają niewiele tłuszczu i kalorii.

Mleko – w badaniu przeprowadzonym na sztangistach dowiedziono, że 2 szklanki beztłuszczowego mleka pitego codziennie przez 12 tygodni prowadzą do przyrostu 1,25 kg mięśni.

Jajka – prawdziwe skarby dla każdego sportowca. Ich współczynnik biologicznej przyswajalności czyli przekształcania protein w mięśnie wynosi 100. Proporcje cholesterolu LDL i HDL zawartego w jakach są wbrew wszelkim pogłoskom idealne! 1 do 2 jajek dziennie jak najbardziej wskazane.

Kawa - jej spożycie wzmaga ciśnienie krwi oraz podwyższa puls czyniąc nas bardziej wydajnymi podczas sportów wyczynowych. Zawarta w kawie kofeina działa ponadto korzystnie na spalanie tłuszczu!

Zalecamy wybrać kilka produktów według upodobania i zjeść co najmniej godzinę przed wysiłkiem fizycznym.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 7.9/10 (14 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Przez żołądek do mięśnia - naturalna suplementacja dla każdego, 7.9 out of 10 based on 14 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.