Twoja waga a zjedzone kilogramy


Porady żywieniowe | 19 09 2010

W chwili ważenia Twoja waga waży wszystko: właśnie zjedzoną kromkę kanapkę, wypitą kawę ale także zjedzony kilka godzin temu posiłek, który jeszcze nie został przetrawiony. Niestety to nie wszystko co pokażą Twoje kilogramy. Do tego trzeba doliczyć kości, mięśnie, tłuszcz, wodę w organizmie, jak również ubrania, które masz na sobie. Jednak główny wpływ na wahania wagi mają: zawartość wody i tłuszczu w organizmie.

Jeżeli od razu po wypiciu np. 1l wody staniesz na wagę twoja waga będzie o większa, ale tylko na krótki moment, czyli do chwili kiedy twój organizm wydali wypitą wodę. Kiedy masz problemy z zatrzymywaniem wody w organizmie twoja waga będzie wyższa, możesz ważyć nawet do 2kg więcej. Kiedy jesteś po ostrej chorobie a twój organizm jest odwodniony możesz ważyć nawet 2kg mniej. Z tego względu, że zawartość wody w organizmie waha się z godziny na godzinę, twoja waga może też się zmieniać.

O ile zawartość wody zmienia się bardzo szybko to dużo gorzej jest ze zmianą zawartości tłuszczu. Spalanie tkanki tłuszczowej zachodzi dużo wolniej i zależne jest od zjedzonych kalorii. Jeżeli będziesz przyswajać więcej kalorii niż będziesz w stanie spalić twoja waga wzrośnie. Aby wytworzyć 0,5kg tłuszczu musisz zjeść 3,5 tyś dodatkowych kalorii. Czyli jeżeli Twoje dzienne zapotrzebowanie to 2,5tyś kalorii (dla kobiet) to w sumie musiałabyś zjeść 6 tyś kalorii w ciągu dnia. Jest to raczej trudne do osiągnięcia. Jednak jeżeli rozbijemy to na pięć dni to wystarczy 700kalorii więcej dziennie a po pięciu dniach Twoja waga wskaże 0,5kg więcej tłuszczu (0,5kg tłuszczu to 2,5 kostki masła).

Teraz już wiesz, że najlepiej ważyć się na czczo i z rana. Wybierz sobie jeden dzień w tygodniu np. poniedziałki i kontroluj swoją wagę raz na tydzień. Będzie to najbardziej optymalne i prawdziwe, gdyż liczba kilogramów na wadze może zmieniać się z dnia na dzień, ale tak naprawdę potrzebujesz kilku dni aby przybyło ci tłuszczu a nie wody w organizmie.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 8.5/10 (11 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Twoja waga a zjedzone kilogramy, 8.5 out of 10 based on 11 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , ,

6 komentarzy

    Dodaj komentarz

    POLITYKA CIASTECZEK

    W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

    Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.