Zadbaj o swoją odporność


Porady żywieniowe | 29 11 2010

Ludzki układ odpornościowy (nazywany również układem immunologicznym) jest bardzo skomplikowanym mechanizmem, reagującym bardzo wrażliwie na wszelkiego rodzaju nieprawidłowości. Chcąc skutecznie dbać o naszą odporność, powinniśmy zaznajomić się z czynnikami mającymi wpływ na jej stan. Oto kilka z nich:

•    Stres oraz obciążenie psychiczne
•    Mała ilość snu
•    Niezrównoważone odżywianie
•    Problemy jelitowe
•    Schorzenia błon śluzowych
•    Problemy z krążeniem krwi
•    Zapalenia
•    Spożywanie używek
•    Przyjmowanie niektórych lekarstw

Dbając o naszą odporność, szczególnie w okresie jesiennym oraz zimowym, powinniśmy zwracać szczególną uwagę na odpowiednią ilość spożywanych witamin oraz składników mineralnych. Jedynie za pomocą witamin oraz mikroelementów, tworzących aminokwasy jesteśmy w stanie produkować komórki obronne. Bardzo ważne jest dostarczanie odpowiedniej ilości płynów, od 1,5 do nawet 3 litrów wody dziennie. Woda jest potrzebna naszemu organizmowi do pełnienia podstawowych funkcji życiowych oraz ułatwia pracę n.p. nerkom czy układowi odpornościowemu, transportując składniki odżywcze, hormony, komórki obronne czy przeciwciała. Właściwe odżywianie powinno stanowić podstawę układu odpornościowego, gdyż błędy żywieniowe szybko odbijają się na naszej odporności.

Ilość spożywanych kalorii ma decydujący wpływ na odporność organizmu. Osoby niedożywione są wystawione na zwiększone ryzyko infekcji. Diety w których dzienna ilość spożywanych kalorii nie przekracza 1200 kcal wpływają negatywnie na układ immunologiczny. Jest to kolejny argument przeciw tzw. „diecie cud”. Nie tylko osoby spożywające bardzo mało są wystawione na zwiększone ryzyko zachorowań, również wszyscy którzy przesadnie dbają o dostarczanie kalorii powinni zmienić swoje przyzwyczajenia. Nadmiar spożywanych kalorii może mieć szkodliwy wpływ na poprawne funkcjonowanie układu odpornościowego. Nadwaga ma ścisły związek z chorobami zakaźnymi, oprócz tego ludzie otyli cierpią często na choroby układu krążenia, które mają z kolei związek z kondycją systemu odpornościowego.
Po raz kolejny dostrzegamy, że zrównoważone odżywianie jest dla nasz bardzo ważne. Wybierajmy wysokiej jakości tłuszcze z ryb, orzechów czy soi. Pijmy jogurty oraz kefiry wspomagające odporność w jelitach. W końcu dbajmy o pokaźny asortyment świeżych warzyw i owoców, mając na uwadze doskonałe właściwości witaminy C!

Zadbaj o swoją odporność kup Immunaid. KUP TERAZ

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Zadbaj o swoją odporność, 8.0 out of 10 based on 1 rating

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.