Jedz o czasie, chudnij w pasie!


Zdrowe odżywianie | 5 03 2011

Pory spożywania posiłków okazują się być decydującym czynnikiem w zasadach zdrowego odżywiania. Liczy się nie tylko to co jemy, ale przede wszystkim kiedy?! Pewne produkty spożywcze możemy jeść o każdej porze dnia, inne z kolei powinniśmy spożywać jedynie rano. Sumienne przestrzeganie zamieszczonego poniżej diagramu pomoże każdemu osiągnąć smukłą sylwetkę i to bez większego wysiłku.

Pory spożywania posiłków

Jedz o czasie chudnij w pasie

Diagram jest podzielony na przedziały czasowe oraz kolorowe pola symbolizujace poszczególne grupy produktów spożywczych.

Kolor czerwony symbolizuje tzw. złe węglowodany jak, ciasta, czekoladę, słodycze, biale pieczywo z dżemem czy napoje słodzone. Reakcją organizmu na tego typu posiłki jest natychmiastowe zahamowanie procesów spalania tkanki tłuszczowej oraz zapoczątkowanie magazynowania tłuszczu. Produkty z tej grupy powinny być zatem, jeżeli w ogóle, spożywane w godzinach porannych aby organizm mógł je spalić w ciągu dnia.

Kolor żółty to tzw. dobre węglowodany, jak makaron, chleb, ryż oraz owoce. Dostarczają nam one potrzebnej energii jednak po południu produkty z tej grupy powinny być mocno ograniczane gdyż organizm zajęty jest ich przetwarzaniem, utrudniając tym samym spalanie tłuszczu.

Kolor jasno-zielony symbolizuje produkty białkowe, jak ryby, mięso, mleko czy jaja. Białka mogą być spożywane o każdej porze dnia. Wspomagają budowę mięśni, których praca umożliwia spalanie tkanki tłuszczowej. W miarę upływu dnia zaleca się zwiększyć zawartość białka w pożywieniu, co pozwoli na jeszcze wydajniejszy proces spalania tłuszczu.

Pod kolorem ciemnozielonym kryją się warzywa oraz zdrowe oleje. Warzywa powinny być spożywane najczęściej. Jedząc świeże warzywa nie jesteśmy ograniczani ani ilościowo ani czasowo. Wybierając oleje kierujmy się ich jakościa oraz metodą uzyskiwania. Za najzdrowsze oleje uważa się olej rzepakowy oraz oliwę z oliwek naturalnie tłoczone na zimno.

Kolor niebieski diagramu to niesłodzone napoje jak n.p. woda czy herbata. Odpowiednie ilości płynów sa ważne dla utrzymania podstawowych czynności życiowych i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Również w przypadku nagłego ataku głodu, szklanka wody może okazać się wyjątkowo pomocna. Napoje gazowane, soki czy alkohole zaliczane są do grupy złych węglowodanów i uchodzą za bomby kaloryczne.

W godzinach porannych, czyli około 7.00 do 12.00 można się raczyć produktami ze wszystkich grup produktów spożywczych. Ponieważ przez noc zostały wyczerpane rezerwy energetyczne, organizm potrzebuje z rana dużo energii a w ciągu dnia jest jeszcze dużo czasu aby spalić spożyte kalorie i zamienić je w energię.

W godzinach popołudniowych, czyli około 12.00 do 17.00 powinno się ograniczyć spożywanie produktów węglowodanowych. Przysmaki oznaczone w diagramie kolorem czerwonym powinno się wyeliminować zupełnie.

Od godziny 17.00 powinno się spożywać jedynie warzywa, białka oraz oleje. Produkty z tej grupy wspomagają spalanie tłuszczu w czasie nocy. Osoby rezygnujące w tym czasie z węglowodanów zaczynają chudnąć.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 9.3/10 (66 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 7 votes)
Jedz o czasie, chudnij w pasie!, 9.3 out of 10 based on 66 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , , , , , ,

12 komentarzy

  1. Anka says:

    Hmm..bardzo ciekawe przedstawienie problemu. Lubię taką prostotę w przekazywaniu treści :) Sama staram się nie jeść zbyt dużo złych węglowodanów, ale bywa różnie…niestety.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. angela says:

    wszystko fajnie, ale… o 22;00 już nie powinno się spożywać posiłków. Co najmniej 2h przed snem nic się już nie je.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    • slawek says:

      ja np chodzę spać ok 24 więc szklaneczka kefiru o 22 jest ok:)

      VA:F [1.9.22_1171]
      Oceń komentarz
      Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 1 vote)
      • olcia says:

        no właśnie :) ja chodzę spać o 01:00 to ostatni posiłek 3h przed snem to mogę jeść do 22 jak nic :)
        ale to nie chodzi o to że masz jeść @Angela do 22, tutaj chodzi o to że jakbyś była głodna to możesz wieczorem zjeść coś z podanych kategorii żywieniowych :)
        Tak naprawdę nie ważne o któej jesz, ale co jesz :)

        VA:F [1.9.22_1171]
        Oceń komentarz
        Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)
    • Jogli says:

      Moze Pani chodzi spac wczesnie, ale nie nalezy brac diagramu dosłownie. Tak samo rano nie kazdy wstaje o 7 prawda? Ja się klade po 23 na przyklad.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Oceń komentarz
      Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)
  3. wiki says:

    fajne

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Baśka says:

    Polecam dietę strukturalną Dr Bardadyna.Dieta z samych najwartościowszych produktów. Można kupić gotowe jadłospisy, albo zamówić catering, albo jechać na wczasy odchudzające.Program jest tak ułozony, aby jeść 5 posiłków dziennie w zalecanych odstepach.Łatwe przepisy no i zdrowe i smaczne w nich koktajle.Najlepsze w pakiecie są porady doktora jak stosować prawidłowo diętę.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 1.0/10 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Agi says:

    Bardzo fajnie przedstawiony plan żywienia. Włączyłam go wraz z lekkim wysiłkiem fizycznym i daje rezultaty:)Nie trzeba stosować żadnych drakońskich diet a jedynie wdrożyć odżywianie się wg wyżej widocznego planu. Polecam!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. slawek says:

    bardzo mi się podoba, juz czuję sie napewno lżejszy na żołądku

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. sukces na talerzu says:

    Dieta b dobra dla leniuszkow ktorym nie chce sie cwiczyc. Nie za bardzo dla trenujacych powyzej godziny dziennie codziennie, bo po wiekszym wysilku trzeba uzupelnic rezerwy glikogenu i spozyc posilek o min. średnim IG :D

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. MonikaG says:

    Na odchudzanie najlepsze oprócz diety jest uprawianie sportu. Ja dużo biegam, pływam i widzę pierwsze efekty.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  9. magda says:

    Rewelacyjny artykuł, trafia w sedno. Odchudzając się trzeba jeść regularne posiłki i najlepiej robić je wcześniej, przemyśleć co będziemy jeść i zrobić odpowiednie zakupy. Ja np w weekend wyszukuję przepisów i spisuje listę zakupów.

    Przy okazji – jakie macie sprawdzone fit przepisy????

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.