Krótko i na temat – odżywianie


Zdrowe odżywianie | 2 07 2014

Poniżej znajdziesz kilka krótkich ale przydatnych wskazówek dotyczących prawidłowkrotko i na tematego odżywiania. Zachęcamy również do dyskusji w dziale komentowania.

1. Śniadanie
Duża szklanka cieplej wody z wyciśniętą cytryną pobudza trawienie, wzmacnia system odpornościowy oraz obniża poziom cholesterolu.

2. Chleb
Chleb razowy zawiera węglowodany złożone, które powoli transportują cukier do krwi, zapewniając mózgowi potrzebną energię!

3. Cholesterol
Dieta niskotłuszczowa, zawierająca niewielkie ilości mięsa i tłuszczy zwierzęcych wpływa korzystnie na poziom cholesterolu we krwi.

4. Jod
Osoby często odczuwające zmęczenie i senność mogą wykazywać niedobór jodu. Można temu przeciwdziałać, wprowadzając do diety ryby morskie, mleko lub sól jodowaną.

5. Posiłki
5 małych posiłków rozdzielonych w ciągu dnia są  znacznie lepiej przyswajane przez organizm niż 3 duże. Jedząc częściej a mniej, organizm z czasem przestaje odczuwać potrzebę dostarczania słodyczy.

6. Serwatka
Kuracja z serwatki może korzystnie wpłynąć na utratę nadwagi. Serwatka jest bogata w składniki odżywcze oraz witaminy, posiadając przy tym delikatne właściwości oczyszczające organizm.

7. Zgaga
Osoby często cierpiące na zgagę powinny ograniczyć spożywanie ostrych i tłustych potraw, słodyczy, kawy oraz alkoholu. Proponuje się kilka lekkich posiłków rozłożonych w ciągu dnia a na 3 godziny przed snem lodówka na kłódkę!

8. Soja
Zawarte w soi antyoksydanty chronią przed zawałem serca, łagodzą bóle miesiączkowe oraz opóźniają procesy starzenia organizmu.

9. Trawienie
Pozytywny wpływ na trawienie posiada por, który działa również odmładzająco, odbudowująco i dezynfekująco. Zawarte w porze olejki eteryczne wspomagają prace wątroby oraz nerek działając odwadniająco.

10. Zatwardzenie
Aby skutecznie zapobiec zatwardzeniom należy urozmaicić dietę w błonnik, pić dużo płynów oraz zadbać o wystarczającą ilość ruchu.

11. Woda
Nasz organizm najbardziej potrzebuje wody. Zadbaj o to, aby wypijać w ciągu dnia minimum 2 litry płynów (nie licząc napojów gazowanych, kawy oraz alkoholi).

Znasz ciekawe rady bądź wskazówki dotyczące zdrowego trybu życia? Podziel się nimi z nami w dziale komentowania.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 9.0/10 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Krótko i na temat - odżywianie, 9.0 out of 10 based on 6 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.