Nasze skuteczne propozycje na odchudzanie: twister - teraz tylko 34zł. Wykręć zgrabną figurę!

Nowe zasady zdrowego odżywiania


Zdrowe odżywianie | 7 02 2012

Nasze zdrowie jest ściśle powiązany ze sposobem naszego odżywiania. Biorąc pod uwagę ilość chorób cywilizacyjnych, dolegliwości oraz schorzeń na jakie cierpi ludzkość, łatwo można dojść do wniosku, że odżywiamy się w sposób niewłaściwy.

Obecnie mamy do wyboru cały szereg wszelkiego rodzaju sposobów odżywiania oraz cudotwórczych diet. Wiele z nich ma na celu błyskawiczne zgubienie kilogramów niejednokrotnie wyrządzając nieodwracalną krzywdę na zdrowiu.

W tym całym natłoku i przesycie informacji powinniśmy zatrzymać się na chwilę i logicznie pomyśleć:

Czym tak na prawdę jest zdrowe odżywianie?

Najprostszym sposobem sklasyfikowania żywności jest zadanie sobie pytania: czy jest to produkt powstały na skutek procesów przemysłu spożywczego?

Banalnym przykładem są chipsy, gdzie pokrojony ziemniak (a niekiedy jedynie masa ziemniaczana) poddawany jest obróbce termicznej w tanich tłuszczach, obsypany konserwantami, regulatorami smaku oraz barwnikami.

Poniżej zestawione zostały nowe zasady zdrowego odżywiania. Wiele z nich jest powszechnie znanych i stosowanych, niektóre jednak mogą uchodzić jako radykalne. Faktem jest, że to każdy z nas odpowiada za sposób własnego odżywiania i wybiera to co uważa za słuszne lub możliwe do zrealizowania.

Pij wodę i herbatę

Napoje gazowane, soki oraz kawa nie są elementami zdrowego odżywiania. Czysta woda i herbata ziołowe czy owocowa pomaga oczyścić organizm z toksyn wspierając tym samym układ odpornościowy.

Dowiedz się więcej:

Pijmy wodę!

Dlaczego warto pić wodę?

10 zasad picia wody.

Bierz przykład ze zwierząt…

… a najlepiej z małp naczelnych. Ich dieta składa się przede wszystkim z owoców oraz zielonych warzyw liściastych. Zauważ, że małpy bardzo dokładnie przeżuwają spożywany pokarm. Praktycznie nie jedzą mięsa a mimo to dysponują imponującą siłą i sprawnością fizyczną.

Dowiedz się więcej:

Zwierzęta jedzą zdrowiej niż ludzie – to fakt!

Warzywa i owoce zjadaj na surowo.

Podawanie argumentów przemawiających za spożywaniem surowych warzyw i owoców wydaje się zbędne. W procesie gotowania lub smażenia większość cennych witamin, minerałów oraz składników odżywczych traci swoją wartość.

Pamiętajmy, że owoce są trawione przez nasz system trawienny ok. 30-45 minut. Należy je zjadać na pusty żołądek bez łączenia z innymi produktami spożywczymi.

Na strawienie warzyw organizm potrzebuje ok. 3 godzin.

Dowiedz się więcej:

Siła warzyw

Warzywa chronią przed rakiem

Owoce i warzywa każdego dnia – wskazówki

5 porcji warzyw i owoców dziennie

Zadbaj o zbalansowaną gospodarkę kwasowo – zasadową

Równowaga kwasowo – zasadowa jest kluczem do prawidłowego funkcjonowania organizmu ludzkiego.

Środowisko kwasowe jest idealne dla bakterii, wirusów oraz grzybów. Organizm jest wówczas dosłownie ograbiany z cennych minerałów i pierwiastków. Plądrowane są kości, naczynia krwionośne a nawet cebulki włosów. W efekcie dochodzi do osłabienia systemu odpornościowego, bóli głowy, wysypek, alergii, infekcji bakteryjnych itp.

W środowisku zasadowym najlepiej czują się mikroorganizmy odpowiedzialne za nasze dobre samopoczucie. Odżywianie zasadowe sprawia, że czujemy jesteśmy młodzi, sprawni i szczupli. Zapobiega przewlekłym chorobom, chorobom cywilizacyjnym oraz procesom starzenia.

Dowiedz się więcej:

Dlaczego równowaga kwasowo-zasadowa jest tak ważna dla zdrowia?

Unikaj mleka, produktów mlecznych, produktów zbożowych oraz mięsa.

  • Mleko nie jest elementem zdrowego odżywiania

Człowiek jest zdany na mleko matki jedynie w pierwszych miesiącach życia zanim samodzielnie zacznie trawić owoce i warzywa. Do zapewnienia potrzebnych witamin i składników odżywczych wcale nie potrzebuje mleka krowiego. Produkty mleczne sprzedawane dzisiaj w supermarketach są poważnym zagrożeniem dla zdrowia i należy się nich wystrzegać.

  • Zboża nie są elementem zdrowego odżywiania

Zdecydowana większość zbóż i produktów zbożowych podlega całemu szeregowi procesów przetwórczych: wysokie temperatury przetwarzania, spulchniacze, ulepszacze, fosfaty, środki przeciwgrzybicze, barwniki oraz substancje aromatyzujące.

Smutne ale prawdziwe: zanotowano przypadki, w których ptaki chorowały z powodu karmienia pieczywem jakie zostało kupione w supermarkecie.

  • Mięso nie jest elementem zdrowego odżywiania

Znikome ilości mięsa są co prawda dopuszczalne ale nie konieczne. Najważniejsza jest przy tym jakość mięsa oraz jego pochodzenie. Zdecydowanie najlepiej jest kupować mięso bezpośrednio od hodowcy, mając przy tym pewność, że pochodzi z hodowli ekologicznej, gdzie zwierzęta były traktowane i karmione należycie.

Nie mieszaj

Nigdy nie łącz produktów białkowych z produktami węglowodanowymi. Białka i węglowodany powinny być spożywane w odstępach 3 godzinnych, co umożliwia ich prawidłowe strawienie. Z biochemicznego punktu widzenia oddzielne spożywanie białek i węglowodanów wydaje się być logiczne, jako, że węglowodany są trawione głównie w jamie ustnej a białka w żołądku.

Dowiedz się więcej:

Dieta rozdzielna

Sekret długowieczności mnichów tybetanskich

Sól kuchenną zastąp solą morską lub solą kamienną.

Unikaj ciastek, chipsów, krakersów, pizzy, słodyczy, deserów, alkoholu itp.

O szkodliwym wpływie na zdrowie słodyczy i przekąsek wiedzą wszyscy. Zawarte w nich transtłuszcze i cukier wyrządzają poważną szkodę na zdrowiu. W miarę stosowania się do powyższych zasad zdrowego odżywiania samoczynnie przejdzie ochota na słodycze i niezdrowe przekąski.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 7.0/10 (42 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -4 (from 6 votes)
Nowe zasady zdrowego odżywiania, 7.0 out of 10 based on 42 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 komentarzy

  1. EwaC says:

    najlepszy sposób na zdrowe odżywioanie, to jeść mniej, ale za to rzeczy naprawdę wartościowe. Jemy za dużo i zatłusto, rzeczy, które są naszpikowane chemią. A lepiej przegryść jabłko w morelach uszonych czy w rodzynkach jest nawet więcej skłądników odżywczych niż w owocach świeżych

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Anita says:

    Zdrowe odżywianie to odpowiednia dieta.Jeśli jest tak zbilansowana, że dostarcza wszystkich niezbędnych składników do prawidłowego odżywiania to będziemy mieć pewność, że odżywiamy się prawidłowo. Zapewniam, że taką dietą jest dieta strukturalna.Opracowana została po to, aby nie tylko odżywiać, ale nawet odmładzać.Zadbajmy o swoje zdrowie, bo mamy je tylko jedno.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Tomek Nawrot says:

    Coś chyba nie za bardzo jest z konecpecją jedzenia tylko surowych owoców i warzyw, tzn. w zimie i na jesień. Prawdą jest, że małpy nie gotują i nie pieką :) Żyją jednak w miejscach, gdzie przez cały rok jest ciepło i są cały czas owoce oraz warzywa. Człowiek też kiedyś żył tylko w Afryce, a potem rozprzestrzenił się na inne kontynenty, również tam, gdzie jest cały czas zimno lub tylko przez część roku. To musi mieć odzwierciedlenie w żywieniu. Owoce w zdecydowanej większości mają naturę wychładzającą, nie nadają się więc do jedzenia w zimie i na jesień. W tych porach roku trzeba jeść coś innego, co rozgrzewa, a cenne subtancje roślinne można dostarczać w postaci suplementów – w kasułkach lub tabletkach.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.