Nasze skuteczne propozycje na odchudzanie: twister - teraz tylko 34zł. Wykręć zgrabną figurę!

Zdrowe oczy poprzez zdrowe odżywianie


Zdrowe odżywianie | 28 03 2011

Godziny spędzone przed monitorem komputera bądź telewizorem, substancje drażniące zawarte w dymie papierosowym, zanieczyszczone powietrze czy stres negatywnie wpływają na zdrowie naszych oczu. Każdy komu zależy na prawidłowej ostrości widzenia powinien zadbać o witaminy, mikroelementy oraz składniki mineralne chroniące nasze oczy.

Bardzo ważną rolę dla zdrowia narządu wzroku odgrywa luteina, organiczny związek chemiczny z podgrupy karotenoidów, który chroni oczy przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Luteina występuje przede wszystkim w zielonej i białej kapuście, szpinaku oraz ruccoli. Szacuje się, że dzienna porcja 150 g zielonej kapusty pokrywa nasze zapotrzebowanie na luteinę.

Oprócz luteiny powinniśmy zaopatrywać nasz organizm w witmainę A (retinol) oraz jej prowitaminę β-karoten, witaminę C (kwas askorbinowy) oraz witaminę E (tokoferol).
Skutki niedoboru witaminy A dostrzeżono już w starożytności, określając je kurzą ślepotą lub ślepotą zmierzchową. Witamina A pełni między innym kluczową rolę w odbieraniu bodźców wzrokowych w siatkówce oka. Witaminy C i E i należą do głównych antyoksydantów chroniąc komórki przed szkodliwym działaniem utleniaczy.

Chcąc zadbać o prawidłowy zastrzyk witamin niezbędnych dla prawidłowego widzenia, powinniśmy sięgać po:

  • źródła witaminy C – czarną pożeczkę, pietruszkę, paprykę, brokuły, białą kapustę, kiwi i owoce cytrusowe,
  • źródła prowitaminy A – marchew, papryka, morele, buraki czerwone, papaya, sałata polna,
  • źródła witaminy E – oleje roślinne, orzechy, soja, szparagi, zielona kapusta.

Po raz kolejny owoce i warzywa udowadniają jak bardzo ważne są dla naszej sprawności i zdrowia. Pamiętajmy również o prawidłowych ilościach wypijanej wody zapewniającej naszym oczom odpowiednie nawileżenie.
Odżywiając się w myśl zasad zdrowego odżywiania nie narażamy się na niedobory witamin oraz składników mineralnych. Pamiętajmy zatem:  5 porcji warzyw i owoców każdego dnia!

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 8.8/10 (12 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Zdrowe oczy poprzez zdrowe odżywianie, 8.8 out of 10 based on 12 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

4 komentarzy

  1. melania says:

    Czy jest jakiś sposób żeby za pomocą diety wyleczyć lub zapobiec zaćmie?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. kemerr says:

    moja mama miała zaćmę- jedyną skutecznąmetodą na zaćmę jest operacja. nie ma się co łudzić, że jakeś kropelki czy leki pomogą. dieta może wspomagać pośrednio, ale niestety nie uleczy.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. OKO says:

    Proponuje poczytać o urynoterapi.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  4. Pati says:

    hej ;) ja zażywam Lutax AMD Plus, zawiera właśnie wszystkie składniki wymienione w tym artykule ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.