Zdrowe odżywianie – zdrowe serce


Zdrowe serce | 31 10 2009

Świadome i zróżnicowane odżywanie przyczynia się bezpośrednio do stanu zdrowia naszego serca. Ryzyko powstawania chorób układu krążenia można w dużym stopniu zredukować stosując się do tajników zdrowego odżywiania.

Dieta bogata w błonnik, witaminę C, E czy selen ma bardzo duże znaczenie dla naszego zdrowia. W połączeniu z wartościowymi kwasami tłuszczowymi, zawartymi w oliwie z oliwek, oleju z rzepaku czy rybach morskich, chronimy nasze naczynia krwionośne przed zatorami obwodowymi układu krwionośnego. Tłuszcze zawarte w pożywieniu wpływają na cholesterol we krwi dużo bardziej, niż sam cholesterol zawarty w pożywieniu. Do takiego wniosku doszli naukowcy żywieniowi w ciągu minionych lat.

Oprócz rodzaju spożywanych tłuszczy ważna jest także ich ilość. Dzienne spożywanie tłuszczy nie powinno przekraczać 35% całości dostarczanej energii, co oznacza, że mężczyzna między 25 a 51 rokiem życia nie powinien przekraczać dziennie 80 gram spożywanych tłuszczy. W przypadku odchudzania, norma ta powinna być jeszcze niższa. Nadmierne spożywanie tłustych kiełbas, tłustych mięs, tłustych serów czy bitej śmietany prędzej czy później odbije się na stanie zdrowia najważniejszego organu ludzkiego jakim jest serce.

Aminokwasy, takie jak tauryna i karnityna zawarta w mięsach, koenzym Q10 znajdujący się w rybach czy czosnku oraz magnez znajdujący się w orzechach czy roślinach strączkowych wspiera układ sercowy człowieka. Na szczególną uwagę zasługuję ponadto kwas foliowy zawarty głównie w zbożach, sałacie, brukselce, szpinaku, kapuście czy bananach. Wraz z witaminami B6 oraz B12 hamuje niebezpieczną dla zdrowia homocysteinę, odpowiedzialną za rozwój arteriosklerozy.

W diecie każdego człowieka nie powinno również zabraknąć orzechów włoskich, których korzystny wpływ na zdrowie serca stwierdzono już w roku 1993. Już 40 g orzechów włoskich dziennie przyczynia się znacznie do spadku niezdrowego poziomu cholesterolu LDL a co za tym idzie do ryzyka powstawania chorób układu krwionośnego.

Eksperci żywieniowi szacują, że ponad 60% przypadków śmiertelnych spowodowanych jest chorobami powstałymi na skutek niewłaściwego odżywiania. Wiele ciężkich chorób może być zwalczonych poprzez zmianę nawyków żywieniowych lub zrzucenie nadwagi.

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 7.7/10 (10 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Zdrowe odżywianie - zdrowe serce, 7.7 out of 10 based on 10 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , , , ,

1 komentarz

  1. seba.s says:

    jesli chodzi o zdrowe serducho to jest to rzeczywiscie zlozony temat. sama dieta jednak nie zawsze wystarcza, chociaż jest konieczna. wydaje mi sie ze niezbednym uzupelnieniem jest duzo sportu, biaganie i plywanie. czytalem tez, ze kazde upicie sie zbliza nas do zawalu!:(

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.