Smaczny sen – pozwól odpocząć sercu


Zdrowe serce | 31 10 2009

Zapotrzebowanie dorosłego człowieka na sen waha się średnio między 7 a 9 godzinami. Prawidłowy i spokojny sen pozwala utrzymać serce oraz system krwionośny w zdrowiu oraz kondycji. Podczas snu, serce regeneruje się i odpoczywa po całym dniu ciężkiej, nierzadko stresującej pracy.

Funkcja regeneracyjna snu zostanie zakłócona w przypadku, gdy przed zaśnięciem spożyjemy obfity posiłek. Po zaśnięciu jelita zostają zmuszone do dalszej pracy, co z kolei uniemożliwia regenerację sera i całego układu krwionośnego. Ponadto jelita zajęte przetwarzaniem spożytego na krótko przed snem posiłku nie mogą wykonywać zadań związanych z układem odpornościowym organizmu. Nocne spożywanie obfitych dań na krótko przed zaśnięciem, mocno obciąża organizm a co za tym idzie serce oraz cały układ krwionośny.

Jako, że generalnie trudno mówić o ściśle określonych porach posiłków, powinno się przede wszystkim zwracać uwagę na objętość oraz czas spożycia przed zaśnięciem. Przyjmuje się, że lekki posiłek (np. ryż z gotowanymi warzywami i niskotłuszczowym kozim serem) można spożyć nawet na 2 godziny przed snem a posiłek ciężki (np. golonka z sosem mięsnym, fasolą i ziemniakami) powinno się spożyć na 8 godzin przed snem.

Sen zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału

Naukowcy Uniwersytetu w Chicago w swoich badaniach dotyczących zależności pomiędzy ilością snu a zdrowiem serca, doszli do interesujących wyników. Osoby obserwowane w wieku od 35 do 47 roku życia podzielono na dwie grupy, z czego pierwsza grupa spała o jedną godzinę dłużej niż grupa druga. W efekcie stwierdzono u osób śpiących o godzinę dłużej o 30% mniejsze ryzyko wystąpienia zawału serca, niż u osób śpiących krócej. Również ciśnienie krwi odnotowane u członków grupy pierwszej było z reguły dużo niższe

VN:F [1.9.22_1171]
Na ile gwiazdek oceniasz ten artykuł?
Rating: 7.0/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Smaczny sen - pozwól odpocząć sercu, 7.0 out of 10 based on 4 ratings

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O:

Tagi: , , , , ,

1 komentarz

  1. antychryst says:

    czyli robie dobrze!! :) w kimono uderzam o 23.00 a z wyra zwalam sie przed 7.00. jak spie tylko 5 godzin to jestem bardziej wyspany ale pozniej szybciej siadam, wiec lipa. 8h to pewnie norma.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Oceń komentarz
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

POLITYKA CIASTECZEK

W ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies i podobne technologie m.in. w celach statystycznych. Zmiany można wprowadzić w ustawieniach przeglądarki.

Korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany dotychczasowych ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki będą zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj.